صفحه اصلي | تماس با ما | درباره ما | تحريريه

ثبت نام  |  ورود 
 
 
تاریخ ایجاد: شنبه  1392/4/15تعداد بازدید: 718تعداد نظرات ارسالی: 0
تشریحِ چگونگی استفاده از خدمات درمانی بیمه ی تکمیلی
 تسهیلات جدید درمانی شرکت مخابرات ایران در نشستی با مسوولان امور اداری و رفاه تشریح شد

- چرا شرکت بیمه ایران بعنوان بیمه تکمیلی درمان در شرکت مخابرات ایران انتخاب شد؟

باتوجه به جلساتی که باسایر بیمه ها انجام شده و نظر به گستردگی فعالیت بیمه ایران ، سرویس دهی در اقصی نقاط کشور و قبول شرایط قرارداد و ارائه حداقل نرخ سرانه بیمه تکمیلی درمان(باتوجه به خدمات قابل ارائه) ، انتخاب شده است.

- آیا تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه ایران کافیست؟

بله، به نظر می رسد در تهران مراکز طرف قرارداد اعلام شده کافی باشد . در استانها نیز همینطور و چنانچه نیازی احساس شود، با تشخیص مدیریت هر استان و موافقت شعبه مربوط که اجرای قرارداد را به عهده دارد با مراکز جدید، قرارداد منعقد می گردد.

قابل توجه است که در صورت پذیرش کارتهای درمانی بیمه شدگان در سایر مراکز طرف قرارداد بیمه که اسامی آنان در سایت شرکت خدمات بیمه ای "چکاد آسایش" درج نشده است ، امکان بهره مندی از خدمات درمانی آن مراکز نیز ، فراهم می باشد.

کارکنان در این رابطه می توانند به سایت www.bimeh-mokhaberat.ir مراجعه و اطلاعات بیشتری را دریافت کنند.

- در مورد نحوه اجرای قرارداد در تهران و استانها توضیح دهید؟

اجرای قرارداد در تهران به شرکت " چکاد آسایش" به مدیریت آقای نادری واگذار شده است. که ایشان هم به منظور دریافت مدارک درمانی بیمه شدگان، نیروهای خود را در اداره رفاه شرکت مخابرات ایران و شرکت مخابرات استان تهران و ساختمان مرکزی اداره کل مخابرات البرز مستقر کرده است . در استانها ، به منظور تعامل بیشتر مدیریت هر استان با شرکت بیمه ایران، انتخاب نماینده به آنها واگذار شده تا اجرای قرارداد با سهولت و مشکلات کمتری صورت پذیرد .

نشانی شرکت خدمات بیمه ائی چکاد آسایش: خیابان ستارخان، بعد از تره بار ، خیابان سازمان آب، روبروی خیابان اسدی، پلاک 139 و تلفن تماس این دفتر ، 44264718 می باشد.

- کارتهای درمانی صادر شده در چه مراکزی قابل استفاده است ؟

کارتهای ویژه درمان بیمه شدگان برای بستری بیمار در تمامی مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه ایران در سطح کشور و همچنین تمامی مراکز سرپائی طرف قرارداد قابل استفاده می باشد.

گفتنی ست ، جدول سقف تعهدات بیمه تکمیلی در سایت شرکت مخابرات ایران موجود است که در آن جزئیات قرارداد و خدماتی که هر بیمه شده می تواند از آن بهره مند شود، توضیح داده شده است .

- تفاوت کارتهای درمان 12 برشه با کارتهای 4برشه چیست؟

کارت های درمان مثل کارت بیمه اتومبیل ، دارای چند کوپن هستند . کارتهای 12 برشه درمان به منظور استفاده کارکنان و افراد تحت تکفل آنان از مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از بستری، سرپائی، دندانپزشکی بوده و این کارتها در مراکز طرف قرارداد بیمه ایران تعریف شده اند تا بیمه شدگان به هنگام مراجعه و تحویل یک برش از آن، خدمات مورد نظر خود را بدون پرداخت هرگونه وجهی دریافت نمایند.

کارتهای 4 برشه برای افراد غیرتحت تکفل کارمند طراحی شده و تنها جهت بستری بیمار در بیمارستانها با پرداخت 30 درصد فرانشیز و تاسقف تعهدات درمانی، مورد استفاده قرار می گیرد. البته هزینه های سرپائی دندانپزشکی و پاراکلینیکی افراد غیرتحت تکفل همانند سایر بیمه شدگان، تا سقف مقرر در قرارداد و باارائه اصل صورتحساب هزینه ها به بیمه ایران قابل پرداخت است .

- در صورت اتمام برشهای کارت ویژه درمان بیمه شدگان چه باید کرد؟

بیمه شدگان با مراجعه به همکاران بیمه ایران مستقر در اداره کل اموراداری و رفاه و ارائه ته برگ کارت ویژه درمان ، می توانند نسبت به دریافت کارت جدید اقدام نمایند.

همچنین ، در صورت مفقودی کارت ویژه درمان بیمه شده، امکان صدور المثنی با اعلام کتبی و مراجعه به اداره کل اموراداری و رفاه میسر می باشد.

- آیا بستری شدن بیمار در مراکز درمانی طرف قرارداد با ارائه کارت درمان انجام می شود؟

بله کارکنان با مراجعه به بیمارستانهای طرف قرارداد و ارائه یکی از برشها، بدون پرداخت وجهی بستری و ترخیص می شوند . اگر بیمار نیاز به تهیه وسایل و تجهیزات اتاق عمل مانند پلاتین ، پیچ و پلاک، استنت و .. داشته باشد با ارائه پیش فاکتور به بیمه ایران، هزینه وسیله مورد نظر دروجه مرکز تجهیزات پزشکی به صورت صدور چک از سوی بیمه کارسازی خواهد شد ، البته بیماران باید برای دریافت چک، پیش فاکتورهای زیر مبلغ 100 میلیون ریال ، مستقیماً به دفتر شرکت خدمات بیمه¬ی چکاد آسایش مراجعه و برای دریافت چک پیش فاکتورهای بیش از مبلغ 100 میلیون ریال ، به اداره کل اموراداری و رفاه مراجعه کنند.

- هزینه های داروئی بیماران(ایرانی و خارجی)چگونه پرداخت می شود ؟

داروهای ایرانی که در دفترچه بیمه بیمار تجویز شده و سهم بیمه گر اول آن محاسبه گردیده به صورت 100درصد قابل پرداخت می باشد. داروهای خارجی که مشابه ایرانی داشته باشند معادل نرخ داروهای ایرانی محاسبه و با کسر 30 درصد فرانشیز پرداخت خواهد شد.

مبلغ داروهای خارجی اعم از اینکه مشابه ایرانی دارد یا ندارد ، مشروط به ارائه گواهی پزشک متخصص مبنی بر ضرورت استفاده آن، البته پس از کسر 30 درصد فرانشیز آن ، قابل پرداخت خواهد بود.

پرداخت خسارت داروهای ایرانی و خارجی بیماران خاص و صعب العلاج نیز ، بدون سقف و باکسر 30 درصد فرانشیز صورت می گیرد.

- نحوه پرداخت ویزیت پزشکان عمومی – متخصص و فوق تخصص چگونه است ؟

ویزیت پزشکان عمومی- متخصص – فوق تخصص – مشاوره های پزشکی از قبیل روانشناسی ، روانپزشکی و ... به استناد مفاد قرارداد منعقده طبق تعرفه وزارت بهداشت در بخش خصوصی پس از کسر 30% پرداخت

می گردد. از این رو توصیه می گردد همکاران برای عدم پرداخت مبالغ اضافی، حتی الامکان به مراکز طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه نمایند.

- شرایط بیماران خاص و کانسری برای تهیه دارو ، در این بیمه در نظر گرفته شده است ؟

آنها می توانند بامعرفی نامه از شرکت بیمه ایران نسبت به تهیه داروهای تجویزی خود از داروخانه های طرف قرارداد بیمه (داروخانه 13 آبان و هلال احمر) بدون پرداخت هیچ گونه وجهی اقدام کنند . ضمناً مسوولان بیمه استانها هم مراکز داروئی را که داروهای بیماران خاص را توزیع می کنند؛ شناسایی و باآنان قرارداد منعقد کرده اند .

- خسارت درمانی هزینه هایی که کارکنان شخصاً پرداخته اند چگونه جبران می شود ؟

این سئوال خیلی مهم است و باید گفت که کارکنان حتی المقدور از مراکز طرف قرارداد بیمه ایران استفاده کنند تا متحمل هزینه اضافی نشوند مانند خدمات سرپائی ، ویزیت، سونوگرافی وخدمات تصویربرداری و آزمایشگاهی و ... که در مراکز طرف قرارداد با تعرفه های بیمه محاسبه می شود و هزینه اضافه به جز 30 درصد فرانشیز آن به حساب بدهی کارمند منظور خواهد شد اما چنانچه کارکنان هزینه هایی ، بیشتر از تعرفه قرارداد بیمه را پرداخت کرده باشند ، هنگام ارائه به بیمه ایران ، پس از همطرازی، خسارت مربوطه، پرداخت می شود که از این رومعمولاً مبالغ قابل توجهی راشخص متضرر خواهد شد، به همین خاطر مجددا توصیه می شود که از مراکز طرف قرارداد بیمه استفاده کنند تا هزینه های مازاد بر تعرفه مندرج در قرارداد را پرداخت نکنند .

- در خصوص هزینه های دندانپزشکی هم توضیح بفرمائید؟

درمانگاههای دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه ایران، با اخذ یک قطعه از برشهای کارت درمان بیمار، تمامی خدمات دندانپزشکی را ( به استثناء ایمپلنت بیش از 4 واحد) بدون سقف انجام می دهند و پس از ارسال مدارک به شرکت بیمه و کسر مبلغ سقف تعهدات دندانپزشکی فرد، مازاد آن به حساب بدهی کارمند منظور خواهد شد.در استانها ،پرداخت هزینه های دندانپزشکی، منوط به هماهنگی و توافق با شعبه بیمه مربوط ما باشدٰ ضمننا، سقف تعهدات دندانپزشکی شرکت بیمه ایران به ازای هر نفر سالانه 6میلیون ریال می باشد.

- در صورتیکه فرد هزینه دندانپزشکی را شخصاً در مراکز غیر طرف قرارداد بیمه پرداخت کند، چگونه محاسبه و خسارت آن پرداخت می شود ؟

هزینه های انجام شده پس از همطرازی با تعرفه های دندانپزشکی شرکت بیمه ایران و کسر 30% فرانشیز آن پرداخت خواهد شد.بنابراین مجددا ، تاکید می کنم که بدلیل اختلاف مبلغ تعرفه بیمه ایران با تعرفه مراکز دندانپزشکی غیرطرف قرارداد ، همکاران حتی الامکان به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند که علاوه بر عدم پرداخت هزینه اضافی، از تسهیلات تعرفه بیمه نیز بهره مند گردند.

- مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه های پاراکلینیکی ؟

الف) تصویرکارت ویژه درمان بیمار

ب) تصویر فیش حقوقی کارمند

ج) تصویر دفترچه بیمه بیمار و بیمه شده اصلی

د) اصل و تصویر صفحه دوم شناسنامه فرزندان اناث کارمند

و) اصل رسید پرداختی

هـ) دستور پزشک معالج

ی) تصویرجواب یا نتیجه هزینه انجام شده بغیر از جواب رادیوگرافی و سونوگرافی ساده و آزمایش

- همکاران در صورت بروز ابهام در نوع پرداخت هزینه ها بویژه هزینه های داروئی و سرپائی گران قیمت به کجا مراجعه نمایند؟

برای رسیدگی وبررسی هزینه های بیماران، پزشک معتمد شرکت بیمه ایران روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در اداره کل اموراداری و رفاه مستقر و پاسخگوی مسائل بیمه شدگان می باشد.

- درمورد سایر خدمات بیمه ایی نظیر بیمه خودرو و بیمه عمر زمانی هم توضیح دهید ؟

باتوجه به تجمیع خدمات بیمه ای ، سایر موارد نظیر بیمه عمر زمانی و خودرو نیز با شرایط مناسبی نسبت به سایر شرکتهای بیمه دراختیارکارکنان قرار داده شده است . در این رابطه ، بیمه عمر کارکنان زیر 70 سال در کل کشور و امکان صدور بیمه نامه شخص ثالث و بدنه خودرو به صورت اقساطی نیز فراهم شده است.

- آیا همکاران پیمانکاری (شرکتی) می توانند از بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند؟

بیمه تکمیلی همکاران شرکتی(پیمانکاری) ازطریق شرکت طرف قرارداد امکان پذیر می باشد .

- چنانچه موارد دیگری وجود دارد که لازم است کارشناسان از آن اطلاع داشته باشند؛ بفرمایید.

اداره کل رفاه و خدمات اداری شرکت مخابرات ایران ، برای اطلاع رسانی به بیمه شدگان ، و پاسخ به سوالات آنان در رابطه با زمان، میزان و اسامی مراکز طرف قرارداد و موارد مشابه ، مراجعه به سایت های بیمه مرکزی بیمه ایران به نشانی (www.iraninsurance.ir ) ، شرکت خدمات بیمه ائی چکاد آسایش به نشانی (www.chakadasayesh.com ) ، بیمه شرکت مخابرات ایران به نشانی ( www.bimeh-mokhaberat.ir ) ، دریافت اطلاعات از مجلات منتشره شرکت(ماهنامه ارتباطات ومجله بازنشستگان) و اطلاعات مندرج در فیش حقوقی کارکنان و تماس تلفنی با شماره 88114041 در ساعات14 الی 16 روزهای اداری و شماره تلفنهای 44216046 و 44204815 شرکت چکاد آسایش با ارائه شماره کارت ملی بیمه شده اصلی و بیمار ، را پیشنهاد می کند .

print



rating
 نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
کد CAPTCHA
وارد نمودن کد
 

  صفحه اصلی | تماس با ما | درباره ما | شرکت مخابرات ایران